نیازهای اساسی مردان در رابطه

 نیازهای اساسی مردان در رابطه


🔷 اعتماد

زمانی که زن به شوهرش به گونه ای بنگرد که او را باور دارد، مرد احساس می کند که همسرش او را باور دارد. از اعتماد داشتن به مرد چنین استنباط می شود که او تمام توان خود را به کار می برد و برای همسر خود نهایت تلاش خود را می کند. وقتی واکنش زن نشان دهنده باور مثبتی درباره همسرش است، همین باور مثبت، اولین نیاز اساسی عاشقانه مرد را می کند و خود مرد نیز بیشتر به احساسات و نیازهای همسرش می رسد.


🔷 پذیرش

زمانی که زن صمیمی شوهرش را بدون آن که بخواهد او را تغییر دهد، بپذیرد و باور داشته باشد، شوهرش احساس می کند که نیاز به پذیرش شدن از سوی همسرش را دارد.


🔷 تشکر

وقتی که زن نشان می دهد که از رفتار و تلاش همسرش، شخصا” سود برده است، مرد حس می کند که همسرش از او قدردانی می کند. تقدیر و سپاسگزاری، واکنش طبیعی شخصی است که مورد حمایت قرار می گیرد. وقتی که مرد مورد تقدیر قرار می گیرد، احساس می کنم که تلاش های او بی فایده نبوده است و به همین دلیل دلم می شود تا بیشتر تلاش کند. مرد در این زمان، خود را به خود نیرو می‌گیرد و می‌تواند پیدا کند تا با شریک زندگی خود بیشتر احترام بگذارد.


🔷 تحسین

درست همان گونه ای که زن نیازمند عشق و محبت شوهرش است، مرد نیز به تحسین و ستایش همسرش نیاز دارد. برای تحسین و ستایش مرد، باید با خشنودی و خرسندی و رضایت به او نگریست. زمانی مرد احساس می کند که همسرش از ویژگی های خاص یا استعدادهای او به وجد می آید که از جمله آن ویژگی ها یا استعدادها می توان به شوخ طبعی، مقاومت، صداقت، شرافت و مهربانی و دیگر فضایل اشاره کرد. و در نهایت این که وقتی مردی احساس کند که مورد ستایش و تحسین واقع شده است، مطمئن است که اطمینان خاطر پیدا می کند و خود را وقف همسرش می کند.


🔷 تایید 

هر مردی در اعماق وجود خود دوست دارد که در نزد همسرش یک قهرمان باشد. نمره ای که مرد از آزمون های همسرش گرفته، تایید و قبولی است. زن با اطمینان به قابلیت های همسر و جذب او، احساساتی چون شجاعت و امیدواری را به وی منتقل می کند.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مشاورخانواده و روانشناس خانواده

30روش برای افزایش بهره هوش کودکان

خانم ها از چه چیزهایی گریزان هستند